dilluns, 11 d’abril del 2011

Primera modificació del pla d'actuació.

Un dels objectius del meu pla d’actuació era:

§    Introduir (si cal) algun canvi metodològic que permeti millorar la capacitat atencional del grup i la seva autonomia de treball.
En aquest possible canvi metodològic, jo havia pensat en poder introduir el treball per projectes a l’àrea de coneixement del medi. La raó era que és un grup que la mestra m’havia dit que els agrada molt aportar informació de casa i pensava que podia ser una bona estratègia per motivar-los i a més potenciar la seva autonomia ja que la funció dels projectes és afavorir la creació d’estratègies d’organització dels coneixements escolars en relació amb:
-  Aprendre a prendre decisions: proposar, argumentar, triar...
      - Tractar la informació: cercar-la, organitzar-la, interpretar-la, assimilar-la,...
      - Transmetre la informació: comunicar-la, fer-la comprensible, compartir-la,
         elaborarla...
      - Avaluar els aprenentatges: ser conscients del que sabem, del que ignorem,
        com ho hem abordat... 
Durant una de les primeres reunions del practicum amb la mestra, quan li vaig presentar el pla d’actuació no li va semblar malament la idea. Però ara, que estem a finals del segon trimestre i que suposo que està una mica cansada, ja que a nivell d’escola s’està treballant molt (formació, proves sobre competències, etc.) diu que millor ho posposem pel curs vinent. Tot i així el tercer trimestre farà el projecte interdisciplinari (obligatori per llei), així que seguiré insistint en els avantatges que té aquesta metodologia, especialment donades les característiques del grup que ens ocupa. A més, l’avantatge de fer el practicum a l’escola on treballo, em permetrà a final de curs insistir en el tema (espero) per preparar la programació del curs vinent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada